سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خبر - اللهم عجل لولیک الفرج
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین مردم کسانی اند که از بدترین مسأله ها، می پرسند، تا دانشمندان را به اشتباه اندازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
خبر - اللهم عجل لولیک الفرج
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • پایگاه اینترنتی «هجر»:

    جسد سوخته کاریکاتوریست اهانت کننده به پیامبر اسلام(ص) پیدا شد

    خبرگزاری فارس: شبکه فرهنگی عرب زبان « هجر » اعلام کرد، جسد سوخته کاریکاتوریستی که به پیامبر گرامی اسلام (ص) اهانت کرده بود، نزدیک دفتر نشریه محل کار وی در دانمارک، پیدا شده است.

    به گزارش فارس، به نقل از شبکه « هجر» جسد این فرد صبح امروز نزدیک دفتر نشریه وی یافت شد.
    شبکه تلویزیونی الفرات عراق نیز امروز در بخش زیر نویس خود این خبر را پخش کرد.
    منابع دولت دانمارک هنوز خبر فوق را تایید یا تکذیب نکرده و در قبال آن سکوت کرده اند.
    این فرد که به نام او و یا نشریه اش اشاره نشده است، طراح 12 کاریکاتور موهن به پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.
    روزنامه پرتیراژ دانمارکی «یولند پوستن» سی‌ام سپتامبر 2005 به بهانه و ادعای آزادی بیان، تصاویری اهانت آمیز به پیامبر اکرم(ص) منتشر کرده بود که روزنامه مگزینز نروژ این تصاویر را 10 ژانویه سال بعد برای دومین بار چاپ کرد.
    چاپ این کاریکاتورها در روزنامه یولند پوستن و متعاقب آن روزنامه های چند کشور اروپایی دیگر، خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.



    ::: یکشنبه 85/10/24::: ساعت 7:46 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    گفت‌وگوی فارس با رحیم مشایی درباره فیلم منتسب به وی

    خبرگزاری فارس: به دنبال انتشار فیلمی که منتسب به حضور ‌رحیم مشایی در یک نمایشگاه گردشگری در ترکیه است و شکایت وی از دو تن از نمایندگان مجلس، خبرگزاری فارس با مشایی مصاحبه‌ای ترتیب داده است که در ادامه می‌آید.

     

       بشنوید
    -------------------------------

    به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، چند روزی است که فیلمی از اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون رئیس‌جمهوری در برخی از سایت‌های اینترنتی منتشر و با واکنش‌های متفاوتی از سوی مسئولان کشور مواجه شده است، در این فیلم رحیم مشایی در مجلسی نشان داده می شود که زنان ترک در آن مشغول رقص هستند.
    زمان این فیلم یک ساعت و 5 دقیقه و 26 ثانیه است . یک دقیقه و 40 ثانیه پس از آغاز مراسم در این فیلم‌ رقص زنان آغاز می‌شود و تا 13 دقیقه و 30 ثانیه، سه رقص جداگانه برگزار می‌شود که بر اساس فیلم موجود، در تمام این صحنه‌ها رحیم مشایی نیز حضور دارد.
    یکی از مقامات دولتی که حاضر نشد نامش فاش شود‌ در تماس با خبرگزاری فارس، این فیلم را مونتاژ شده اعلام کرد، از طرفی برخی از نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون فرهنگی از جمله سعید ابوطالب و عماد افروغ، رفتار رحیم مشایی در این مراسم را محکوم کرده و فیلم منتشر شده به گفته ابوطالب که زمانی مستند‌ساز بوده است، اصل و غیرمونتاژ است.
    علیرضا سجادپور، معاون سابق مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز اجرای رقص در مراسم را تأیید کرده و به اعتراض مشایی به این حرکت اشاره می‌کند.
    اسفندیار رحیم مشایی در همین راستا روز گذشته از عماد افروغ و سعید ابوطالب به مراجع قضایی شکایت کرده است. سخنگوی دولت نیز گفته است: با شکایت رئیس سازمان،رسیدگی قضایی به این موضوع صورت می‌گیرد، چون در مسیر و روند رسیدگی قضایی است، راه مناسب این است که از مسیر قضایی حقایق امر مشخص شود و داوری دقیق این است که منتظر داوری یک قوه مستقل که کارش رسیدگی به امور قضایی است، باشیم.

    متن این گفتگو به شرح ذیل است:

    (همزمان با آغاز مصاحبه) رحیم مشایی: خبرگزاری فارس مثل ایرانیوز عمل کرد. برای فارس بد است و به موقعش هم خدمت فارس می‌رسیم.

    فارس: درباره انتشار ‌فیلم توضیح می‌دهید؟

    رحیم مشایی: به من تهمت زدند پای تهمت هم باید بایستند.

    فارس: سجادپور، معاون شما تأیید کرده مجلس رقص بوده است؟

    مشایی:مجلس رقص یعنی چی؟ در مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه، یک برنامه هنری داشتند که رقص بود کسی این را منکر نشده، رقص در خیلی جاها اتفاق می‌افتد برای خیلی‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد ما با رقص موافق نیستیم، وقتی هم می‌رقصند در ادامه حضور نداریم.

    فارس: در فیلمی که منتشر شده شما در زمان رقص، حضور دارید؟

    مشایی:من اول آن هستم ولی نمی‌دانستم که چیه. همان موقع دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی هم کنار من نشسته بود، مجلس لهو و لعب خصوصی که نبود.

    فارس: اصرار دارید فیلم مونتاژ است؟

    مشایی:نه خیر، این فیلم یک تکه‌ای است که من هم اول آن هستم و به آن آقای دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی اعتراض کردم و گفتم این اسلامی نیست، اتفاقاً سجاد‌پور هم به آن در مصاحبه اشاره کرده، من گفتم «NO ISLAMIC»، لازم هم بود در ادامه هم نباشیم، گفته‌اند رایزن فرهنگی به من گفته نروم و من رفتم داخل مجلس، فیلمی که خودشان پخش کرده‌اند سرکنسول من همراهم است، اینها در دادگاه، جواب می‌دهند، مشکلی نیست.

    فارس: فقط از افروغ و ابوطالب شکایت کرده‌اید؟

    مشایی:بله! فعلاً از این دو فرد است ‌بعداً ‌افراد‌ پشت پرده هستند.

    فارس: پشت پرده‌ای‌ها چه کسانی هستند؟

    مشایی:حالا می‌آیند روی پرده.

    فارس: فکر می‌کنید چرا بعد از یک سال از گذشت این مراسم، این قضیه مطرح می‌شود؟

    مشایی:این سوال جواب در خودش است.

    فارس: ما جواب را نمی‌دانیم.

    مشایی:شما می‌دانید ولی از زبان من می‌خواهید، کار آن‌ها یک کار کاملاً طراحی شده بود برای تخریب دولت و چون گردشگری خوب درخشیده اینها ناراحت هستند، گفتند با یک تیر دو نشان بزنیم هم این حوزه را که درخشش دارد خراب کنیم هم از اینجا هم دولت را بزنیم و اینها غوغا‌سالاری کردند و اول گفتند ما حرف‌های کارشناسی داریم و ضعف مدیریت وجود دارد ولی چون اینها ضعف استدلال داشتند و در بحث کارشناسی بسیار ضعیف هستند، آمدند غوغاسالاری کنند یک فیلمی که خودشان می‌گویند که یک سال روی اینترنت است که دیگر افشاگری نمی‌خواهد اما اینها می‌خواستند یک فضای ناسالمی را درست کنند و برخی از افراد مطلع را هم تحت تأثیر قرار دهند و فرصت ندهند تا ما بتوانیم اطلاع‌‌رسانی خوبی داشته باشیم، خداوند هم کمک ما می‌کند.

    فارس: می‌گویند در جلسه کسی در حد سمت شما وجود نداشته است؟

    مشایی:این دروغ است اولاً آن جا چند وزیر حضور داشته و بعد دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی هم که از حد وزیر هم بالاتر است کنار من نشسته است، اینها اینقدر دستپاچه بودند و اینقدر در این کار کم حافظه شده‌اند، چون کار غیرخدایی باشد و از جنس فساد باشد همین است حافظه آدم خراب می‌شود اینها حداقل نگاه نکردند کسی که کنار من نشسته، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی است در آن مراسم ایشان سخنرانی کرده اصلاً در تابلو نگاه کنید نوشته است این توریسم کشورهای اسلامی است بعد می‌گویند جلسه غیررسمی بوده بعد گفتند من رفتم روبان پاره کردم معنی‌اش این است که او را به عنوان یک مسئول دعوت کردند. پس بله جلسه رسمی است و بنده روبان پاره کردم و همان موقع هم شهردار استانبول کنار من بوده است ما با هم رفتیم و این افتخار را به ایران دادند که ایران، روبان را پاره کند و نمایشگاه را افتتاح کند.

    فارس: وزرای کدام کشورها حضور داشتند؟

    مشایی:یادم نیست ولی دو سه تا از وزرا بودند، برای دادستانی مفصل نوشتم که این یکی از بخش‌های اجلاس کمیته دایمی همکاری‌های اقتصادی بازرگانی سازمان کنفرانس اسلامی است، 21 وزیر در آن جا شرکت داشتند از 51 کشور نماینده داشتند بند 9 آن گردشگری است در همین اجلاس تصویب کردند که اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در آذربایجان برگزار شود که امسال برگزار شد.

    فارس: سجاد‌پور گفته شما اتفاقی به این نمایشگاه رفتید؟

    مشایی:نه! ایشان اینطور نگفتند و اینطور هم نیست من دعوت شدم من به دعوت وزیر فرهنگ ترکیه رفتم و مهمان ویژه ایشان بودم و هزینه اقامت بنده هم با ایشان بود ایشان خودش دستش شکسته بود و در آنکارا ماند و ایران هم که آمد از بنده عذرخواهی کرد که نتوانسته بود بیاید.

    فارس: شکایت را تا کجا پیگیری می‌کنید؟

    مشایی:تا آخر، تا وقتی که آقایان بیایند بگویند ما خطا کردیم و اشتباه کردیم و این طور نبوده و همه ملت بدانند همین غوغا‌سالاری را که کردند همین را جبران کنند.

    فارس: آنها می‌گویند چیزهایی هست که تا الآن نگفتند و می‌خواهند افشا کنند.

    مشایی:بیایند بگویند.

    ـ چرا در این مدت سکوت خبری داشتید؟

    چیزی نبوده که من صحبت کنم توطئه‌ای بوده که می‌دانستم و تا اتفاق نیفتاده بود من چه بگویم کسی از من قبول نمی‌کرد الان معلوم شده، دم خروس پیداست.

    ـ چه توطئه‌‌ای؟ به افکار عمومی بگویید.

    توطئه تخریب دولت توسط یک گروه پشت پرده طراح و یک گروه معرکه‌گردان کم‌ظرفیت.

    ـ آنها معتقدند با دولت همراه هستند؟

    خیلی‌ها مدعی اصولگرایی هستند.

    ـ مگر می‌شود مجلس مقابل دولت باشد؟

    آن‌ها اصلاً مجلس نیستند چند نفر آدم هستند که هیچ ربطی به مجلس ندارد. اتفاقاً این جزو توطئه‌ای بود که اینها می‌خواستند وانمود کنند که مجلس در برابر دولت است. اینها توطئه اینهاست ربطی به مجلس ندارد.

    ـ شما از دو نماینده مجلس شکایت کردید؟

    من از دو نفر شکایت کردم.

    ـ اینها نماینده مجلس هستند؟‌

    باشند، هرکس که می‌خواهند باشند. مهم نیست که چه کاره هستند. یعنی اگر یک نفر از نماینده مجلس شکایت کرده یعنی از مجلس شکایت کرده است؟‌

    ـ اگر کسی از شما شکایت کند از یک مقام دولتی شکایت کرده؟

    از یک نماینده مجلس و یک مقام دولتی شکایت کردی اشکالی ندارد اما اگر از یک مقام دولتی شکایت شد یعنی از دولت شکایت شده است؟

    ـ از جایگاه حقوقی آن‌ها شکایت ندارید؟

    نه‌، نه‌! من چه کار دارم دو نفر آدم هستند که با غوغا‌سالاری می‌خواستند یک عده آدم را در مجلس با خودشان هماهنگ کنند که موفق نشدند.

    ـ اما آنها از همین جایگاه حقوقی وارد شدند؟

    نه! جایگاه حقوقی روش خاص خودش را دارد اما این که نماینده مجلس برود سی دی را بدهد به کسی که در سایت اینترنتی بگذارد که کار نماینده مجلس و مجلس نیست چه ربطی به نمایندگان محترم دارد.

    ـ اینها به عنوان نماینده این کار را انجام دادند.

    از همه نمایندگان بپرسید که آیا می‌پذیرند یک نماینده مجلس سی‌دی به سایت بدهد برای تخریب یک آدم با دروغ و کلک کدام نماینده مجلس این را می‌پذیرد شما یک نماینده مجلس پیدا می‌کنید که این را تأیید کند.

    ـ شما از طرفی می‌گویید فیلم مونتاژ نبوده بعد می‌گویید اینها دروغ را منتشر کردند؟

    بله! دروغشان این بوده که از یک مجموعه یک برنامه افتتاحیه فقط رقص را در آوردند و اینکه بنده در اول برنامه بودم را به معنای ماندن تا پایان تلقی کردند بعد اعلام کردند که بنده رفتم در یک مجلس رقص در ترکیه شرکت کردم که این اصلاً مجلس رقص نبوده بلکه افتتاحیه نمایشگاه کشورهای اسلامی بوده که حدود 40 کشور در آن شرکت کردند. یک مجلس رسمی بوده با حضور دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی بوده به نمایندگی از اجلاس کمیته دائمی وزرای کشورهای اسلامی برگزار شده است.

    ـ از این 40 کشور فقط 3 وزیر حضور داشتند؟

    21 وزیر در اجلاس حضور داشتند اجلاس 4 روزه بود یکی از مسائلش گردشگری بوده بند نهم از دستور کار آن گردشگری بوده در آنجا بازرگانی و تمام مسایل اقتصادی هم است گردشگری هم در این اجلاس رسیدگی می‌شود. این نمایشگاه برنامه روز چهارم آن اجلاس کمیته دایمی است.

    ـ در جایی از فیلم شما دارید بعد از رقص تشویق می‌کنید؟

    من اصلاً نیستم اشتباه می‌کنید.

    ـ در‌ فیلم هست؟‌

    اشتباه می‌کنید یک بار دیگر ببینید.

    ـ شما فیلم واقعی را می‌توانید در اختیار خبرگزاری قرار دهید‌؟

    اصلش را شما به ما بدهید. تکه‌ای را که من دیدم در جلسه حضور دارم وقتی که رقص بود به دبیرکل اعتراض کردم و در ادامه هم در مراسم رقص نبودم. در آنجا 10 بار دست زدم اما نه برای رقص.

    ـ اما شما دست زدید پس از رقص؟

    نه اگر این طور است حتماً فیلم مونتاژ است و باید پیگیری دیگری را انجام دهم.



    ::: سه شنبه 85/10/12::: ساعت 2:28 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    آخرین مصاحبه منتشر نشده وزیر دادگستری

    خبرگزاری فارس: وقتی برای مصاحبه به دفتر وزیر دادگستری رفتیم، فکر نمی‌کردیم چند ساعت بعد خبر فوت او از طریق رسانه‌ها منتشر ‌‌شود. ‌روز مصاحبه مثل همیشه لبخند بر لب داشت و گفت: «خدا خیرت بده چرا دیروز نیومدی؟».

     

    مرحوم جمال کریمی راد یکی از خوش‌ اخلاق‌ترین وزرای کابینه دولت نهم بود که همراه با پست وزارت دادگستری سمت سخنگوی قوه قضائیه را هم عهده‌دار بود. وقتی برای مصاحبه اختصاصی در خصوص جزئیات لایحه مجازات‌های جایگزین حبس به دفترش در وزارت دادگستری رفتیم مثل همیشه لبخند بر لب داشت و گفت: «خدا خیرت بده چرا دیروز نیومدی. دیروز سرم خلوت‌تر بود». با اینکه آن روز سرش خیلی شلوغ بود ولی نیم ساعت با صبر و حوصله به تمامی پرسش‌هایمان در خصوص لایحه فوق جواب داد و سفارش کرد "این لایحه خوبی است طوری خبر را منتشر کنیم که روزنامه‌ها از آن استفاده کرده و به مردم آگاهی بدهند». آنچه که می‌خوانید ماحصل گفت‌وگوی نیم ساعته با مرحوم کریمی راد است که به گفته مدیر روابط عمومی وزارت دادگستری به عنوان آخرین مصاحبه‌ وی بوده است.

    کریمی راد یکی از اهداف ارائه لایحه مجازات‌های جایگزین حبس را زندان زدائی در قوه قضائیه ذکر کرد و گفت: زندان در مورد خیلی از جرائم مجازات متناسبی نیست و بنابراین ارائه لایحه مجازات‌های جایگزین حبس با یک دلیل عمده که آن هم کم کردن تعداد زندانیان است تهیه و به مجلس ارائه شد.
    وی لایحه مجازات‌های جایگزین حبس را دارای 32 ماده ذکر کرد و گفت: مطابق تعریفی که در ماده 1 از مجازات‌های جایگزین زندان آمده است این مجازات‌ها به 4 گروه دوره مراقبت، خدمات عمومی، جزای نقدی روزانه و محرومیت موقت از حقوق اجتماعی تقسیم می گردد که اجرای آن با مشارکت مردم و نهادهای مدنی اعمال شود.

    * دوره مراقبت
    ----------------
    وی گفت: مطابق ماده 14 این لایحه دوره مراقبت به دوره‌ای گفته می‌شود که طی آن دادگاه فرد را با رعایت شرایط، حداکثر 3 سال به اجرای یک و یا چند مورد از مجازات‌هایی مانند اقامت در محل معین، منع اقامت و تردد در شهر یا محل خاص، حرفه‌آموزی، ارائه خدمات به بزه دیده، معرفی روزانه خود به شخص و یا نهاد مشخص، ترک معاشرت با افرادی که دادگاه معرفی می‌کند، الزام به فراگیری آداب اجتماعی، اقدام به درمان اختلالات جسمانی فرد و حبس در منزل محکوم می‌کند.
    کریمی راد در خصوص چگونگی مجازات‌های ذکر شده گفت: یکی از موارد مجازات اقامت در محل معین است که در این شرایط فرد باید به شهر و یا محلی که دادگاه مشخص می‌کند عزیمت و در آنجا زندگی کند.
    وی ادامه داد: منع اقامت و تردد در شهر و محل خاص نیز به این معنی است که فرد به حکم دادگاه نمی‌تواند در شهر و یا محلی که دادگاه مشخص می‌کند، تردد کند.
    کریمی‌راد در خصوص مجازات حرفه آموزی گفت: مطابق این لایحه دادگاه می‌‌تواند فرد را به حرفه آموزی و اخذ مهارت و یا سواد آموزی اجباری محکوم کند.
    وی در خصوص ارائه خدمات به بزه دیده که یکی از مجازات‌های پیش‌بینی شده لایحه جایگزین مجازات حبس است، گفت: ارائه خدمات به بزه‌دیده به این معنی است که مجرم به جای اینکه به زندان منتقل شود با اقداماتی که دادگاه مشخص می کند مثل کارکردن برای وی و یا پرداخت خسارت به فرد نسبت به جبران زیانهای مادی و معنوی به شاکی اقدام کند.
    کریمی راد در خصوص ارائه مجازات ترک معاشرت با افرادی که دادگاه معرفی می‌کند، گفت: زمانی متهم با افرادی ارتباط دارد که سابقه خوبی ندارند در این صورت دادگاه وی را از معاشرت با افراد ذکر شده برحذر می‌دارد.
    وی ادامه داد: گاهی دادگاه می‌تواند فرد را به اکرام به فراگیری آداب اجتماعی و پایبندی به آن محکوم کند که در این شرایط متهم باید به مراجع آموزشی و یا مراکز دولتی معرفی کند و رفتارها و هنجارهای اجتماعی را یاد بگیرد.
    کریمی راد با اشاره به مجازات‌های حبس در منزل گفت: دادگاه می‌‌تواند با توجه به ملاحظات شغلی وضعیت محل سکونت فرد را از 15 روز تا حداکثر 6 ماه در روزها و ساعت‌های مشخص به حبس در منزل محکوم کند ولی مدت حبس نباید از 48 ساعت در هفته تجاوز کند.
    وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه این مجازات‌ها مخصوصا مجازات حبس در منزل به چه صورت کنترل می‌شود گفت: جهت کنترل اجرای مجازات حبس در منزل وجود دستبندهای الکرونیکی که موقعیت فرد را کنترل می‌کند پیش‌بینی شده است و یا می‌توان فرد را به خانواده وی سپرد، که در صورت تخلف خانواده می تواند فرد را کنترل کند.
    وی گفت: چنانچه مطابق این لایحه فرد محکوم از اجرای مجازات های فوت تخطی کند برای بار اول حداکثر تا 6 ماه بر دوره مراقبت وی افزوده می شود و در صورت تکرار بنا به پیشنهاد قاضی و تصمیم دادگاه صادر کننده حکم با رعایت متناسب جرم ارتکابی به مجازات مقرر قانونی به مدت دوره مقررات طی شده به جای دوره مدت تعیین شده به مجازات قانونی محکوم می شود.

    *خدمات عمومی
    ------------------
    کریمی راد در خصوص مجازات های ارائه خدمات عمومی که در لایحه مجازات های جایگزین حبس پیش‌بینی شده است، گفت: مطابق ماده 19 این قانون ارائه خدمات عمومی به خدماتی عنوان می شود که محکوم بدون دریافت دستمزد به حکم دادگاه به نفع جامعه انجام می دهد.
    وی ادامه داد: دادگاه با توجه به نوع جرم، سن، جنس، توانایی جسمانی و روانی فرد محکوم به انجام کار عمومی حکم می دهد که این امر برای افراد زیر 15 سال محکوم بوده و رضایت محکوم جهت اجرای این محکومیت با توجه به نوع کار انجامی ضروری است.
    کریمی راد اضافه کرد: مطابق این لایحه ساعات کاری مجازات انجام خدمات عمومی در جرمهایی با حداکثر 6 ماه مجازات حبس از 90 تا 180 ساعت و در جرم هایی که حداکثر مجازات آنها بیش از 6 ماه تا 2 سال حبس است از 180 تا 720 ساعت خواهد بود و مدت انجام خدمات عمومی هم حداکثر 2 سال است.
    وی ادامه داد: انجام کار خدمات عمومی نباید به گونه ای باشد که مانع کسب و کار محکوم باشد به طوری که ساعات کار عمومی برای غیرشاغل 8 ساعت کار روزانه و برای افراد شاغل به گونه ای است که ساعت کاری آنها به همراه ساعات کاری اجباری بیش از 12 ساعت نخواهد بود.

    *جزای نقدی
    --------------
    کریمی راد در خصوص مجازات های جزای نقدی گفت: مطابق ماده 25 این لایحه دادگاه با توجه به درآمدهای محکوم هزینه ها زندگی و شدت جرم ارتکابی، حکم به پرداخت جزای نقدی روزانه صادر می کند.
    وی ادامه داد: در این لایحه شمار پرداخت روزهای جزای نقدی در جریمه هایی که مجازات قانونی آنها شلاق و یا حداکثر 6 ماه حبس است از 10 تا 180 روز و جرم هایی که حداکثر مجازات قانونی آن‌ها بیش از 6 ماه تا 2 سال حبس است از 180 تا 360 روز است که متناسب با مجازات مقرر قانونی تعیین می‌شود.
    وی گفت: حداکثر میزان جزای نقدی یک چهارم درآمد روزانه فرد محکوم است و اگر محکوم علیه در پایان مهلت مقرر آن را پرداخت نکند بنا به پیشنهاد قاضی اجرای مجازات جایگزین حبس و تصمیم دادگاه صادر کننده حکم اولیه به ازای روزهای باقیمانده حبس می‌شود.

    * محرومیت از حقوق اجتماعی
    ---------------------------------
    کریمی راد در مورد چگونگی جزییات استفاده از محرومیت حقوق اجتماعی در لایحه مجازات های جایگزین حبس گفت: مطابق این لایحه فرد به انفصال از مشاغل دولتی و موسسات و نهادهای غیردولتی تا 6 ماه ، منع از اشتغال در شغل و حرفه معین تا 1 سال، محرومیت از دریافت جواز کسب تا 5 سال، محرومیت از عضویت در هیئت موسس و هیئت مدیره شرکت های تجاری و همچنین محرومیت از مدیرعاملی شرکت تا 3 سال، محرومیت از معامله با دستگاه های دولتی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و یا شرکت در مزایده دولتی تا 5 سال، قطع همه و یا بخشی از سهمیه های دولتی تا 1 سال، محرومیت از رانندگی تا 3 سال و محرومیت از دریافت تسهیلات بانکها و یا دسته چک تا 3 سال ، محکوم می‌شود.
    کریمی راد گفت: شور اول لایحه مجازات های جایگزین در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شده‌است و هم اکنون درخواست اجرای اصل 85 قانون اساسی شده است.
    مطابق اصل 85 قانون اساسی با امضای تعدادی از نمایندگان مجلس بدون رای گیری در صحن علنی مجلس لایحه ارائه شده به صورت قانون و به مدت معین در کشور اجرایی می‌شود.

     

     

     



    ::: دوشنبه 85/10/11::: ساعت 10:11 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بهترین راه کنترل سرعت

     

    پلیس دانمارک دراقدامی عجیب اززنان عریان بعنوان تابلوهای راهنمایی ورانندگی استفاده میکند.بگزارش البرزپلیس دانمارک ازسرعت سرسام آورجوانان درخیابانها وعدم توجه به تابلوهای هشداردهنده بشدت ابرازنگرانی کرده وتصمیم گرفته تااززنان عریان برای کاهش سرعت درخیابانها توسط جوانان استفاده ببرد.شبکه تلویزیونی RFSF درگزارشی دراین خصوص تصاویری ازنحوه فعالیت این زنان رابه نمایش گذاشته است .دراین تصاویرزنانی عریانی دیده میشوندکه تابلوی حداکثرسرعت 50کیلومتررادردست داشته ودربرخی خیابانها مشغول فعالیت هستند.این زنان درمواجهه باخودروهایی که باسرعت بالادرحال ترددهستندضمن نمایش تن خودولبخندبه راننده بااشاره دست ازاومیخواهندتا سرعت خودرابه 50کیلومتردرساعت کاهش دهد.این زنان برای جلب توجه راننده به سمت خوداقدام به اجرای برخی حرکات ....وتکان دادن سروسینه خودمیکنند.تلویزیون مذکورتصاویری رابه نمایش گذاشت که رانندگان برای دیدن این زنان درحاشیه خیابان ایستاده وترافیک ایجادکرده اند.



    ::: دوشنبه 85/9/6::: ساعت 1:52 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2 بازدیدهای دیروز : 6
    کل بازدید :125273

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    خبر - اللهم عجل لولیک الفرج

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<