سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داشتن ته‌ریش از انحصار مذهبیون وطنی خارج خواهد شد - اللهم عجل لولیک الفرج
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان با برادران مسلمانش [نیرومند و] افزونمی شود . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
داشتن ته‌ریش از انحصار مذهبیون وطنی خارج خواهد شد - اللهم عجل لولیک الفرج
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • داشتن ته‌ریش از انحصار مذهبیون وطنی خارج خواهد شد

     

    پس از ظهور سر‌های تراشیده به عنوان آرایش مردان که ورشکستگی نسبی برخی سلمانی‌ها را در کشورهای غربی در پی داشت، پدیده اخیر مد ته‌ریش در میان مردان این دیار، می‌‌رود تا ضربه دیگری به‌ این صنف وارد کند.

    به گزارش خبرنگار «بازتاب» از پاریس، آنهایی که ده سال پیش گذری به کشورهای غربی داشتند، به خوبی می‌دانند که یکی از برنامه‌های روزانه مردان این دیار، تراشیدن روزانه ریش پیش از خروج از منزل بود، تا جایی که اگر فردی با ریش نتراشیده در محل کار یا تحصیل ظاهر می‌شد، تعجب اطرافیان را برمی‌انگیخت. داشتن ته‌ریش، نشانه بی‌انضباطی و شلختگی فرد تلقی و به ‌این نوع افراد «bad boy» گفته می‌شد. این امر در مورد افرادی که معمولا با ریش تراشیده و مرتب بودند، ولی به ناگاه در محل کار با صورت نتراشیده دیده می‌شدند، کمی‌ فرق می‌کرد و باعث نگرانی اطرافیان می‌شد و آنان در پی دلجویی از فرد صورت نتراشیده می‌شدند، چرا که نتراشیدن صورت ناشی از یک گرفتاری فردی بزرگ تلقی می‌شد و یا اطرافیان با دیدن این سرو وضع، با کنجکاوی در پی علت بروز چنین وضعی می‌شدند.

    همان گونه که در سال‌های اخیر ظهور مد سرهای تراشیده در میان مردان، طوری رواج پیدا کرد که دیگر دیدن فردی با کت و شلوار و کراوات ولی با سر تراشیده باعث تعجب نمی‌شد، این بار مد ته‌ریش در غرب پا گرفته است؛ تا جایی که هر روزه، برنامه‌های تلویزیونی و صفحات مجلات و روزنامه‌ها، شاهد حضور هنرمندان، قهرمانان ورزشی و روشنفکران با صورت‌های نتراشیده و ته‌ریش، عادی شده است.

    پیش از این، در دهه 70 میلادی، گذاشتن ریش همچون هیپی‌ها در میان مردان رواج داشت و این امر، نوعی حرکت بر خلاف لباس و نوع آرایش استاندارد به شمار می‌رفت، ولی این‌بار گذاشتن ته‌ریش به عنوان یک مد جدید بین مردان ظهور کرده تا نوعی خروش علیه روش معمول.

    خانم «لتیتا دوپره»، مسئول آرایش و زیبایی مردان شرکت فیلیپس در مورد ظهور پدیده ته‌ریش در میان مردان در مصاحبه‌ای با روزنامه «انو پاری»، طرفداران این مدل ته‌ریش را به دو گروه تقسیم کرده، می‌گوید: با توجه به گرایش بیش از پیش رویکرد نوعی زندگی طبیعی که به
    bio معروف شده و در سال‌های اخیر، بخش عمده‌ای از تولیدات مصرفی افراد را به خود اختصاص داده، ‌این نوع آرایش را هم باید در این راستا تلقی کرد. این گروه که در پی زندگی همسو با طبیعت هستند، زدن ریش با تیغ را نوعی اقدام خلاف طبیعت می‌دانند و جامعه غربی در سال‌های اخیر شاهد افزایش طرفداران این نوع زندگی است.

    گروه دوم طرافدار این مد، مردانی هستند که با گذاشتن ته‌ریش می‌خواهند تمایز خود را با دیگران به نمایش بگذارند و این نوع آرایش برخلاف ایده‌های پیشین در میان زنان طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و داشتن ریش در میان نوجوانان و جوانان بین 18 تا 35 سال، نوعی نشانه برخوداری از توان مردانگی هم تلقی می‌شود.

    به گفته‌ این مسئول شرکت فیلیپس، در دو ماهه گذشته، فروش ماشین‌های سلمانی موزنی این شرکت افزایش 18 درصدی نسبت به ماه‌های گذشته را ثبت کرده و شرکت مشابه سازنده ماشین‌های سلمانی «رومگتون» در شش ماهه سال جاری، افزایش فروش 44 درصدی را ثبت کرده است.

    در صورت رواج این مد در میان مردان غربی، داشتن ته‌ریش از انحصار مذهبیون وطنی خارج خواهد شد.



    ::: شنبه 85/9/4::: ساعت 11:36 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2 بازدیدهای دیروز : 1
    کل بازدید :125354

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    داشتن ته‌ریش از انحصار مذهبیون وطنی خارج خواهد شد - اللهم عجل لولیک الفرج

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<