سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاران امام مهدی (عج) - اللهم عجل لولیک الفرج
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند می فرماید : گفتگوی علمی در میان بندگانم دلهای مرده را حیات می بخشد؛ آن گاه که در آن به امر من برسند [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
یاران امام مهدی (عج) - اللهم عجل لولیک الفرج
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    یاران امام مهدی (عج)

    یاران خاص امام زمان حضرت مهدی (ع) در ابتدا به تعداد جنگاوران جنگ بدر 313 نفر بوده تدریجا بر تعداد آن ها افزوده می گردد تا آنجا که به 10000 نفر می رسد.
    این افراد از مقامی بس بلند برخوردار هستند که حتی انبیا و اولیای الهی نیز خواستار آن بوده اند که از یاران حضرت بقیه الله به شمار آیند.
    ولی این مقام بلند در پرتوی چه ثفات و کمالاتی نصیب یاران آن حضرت گردیده است؟اندکی از صفات یاران حضرت بقیه الله ارواحنا فداه آنگونه که از روایات بر می آید به قرار زیر است:

    1-  عبادت و پارسایی: یاران حضرت مهدی بندگان واقعی خدای متعال بوده اهل عبادت و تقوا هستند. امام صادق (ع) در توصیف آنان می فرمایند:
    «
    آنان مردانی شب زنده دار هستند که شب را به عبادت گذرانیده به هنگام نماز زمزمه ای چون صدای زنبور عسل دارند.
    ولی از آن جهت که معمولا دو صفت تلاش و شب زنده داری کمتر در یک فرد گرد می آید در روایت دیگری از آن حضرت این گونه آمده است :
    «سجده بر پیشانی آنها اثر گذارده آنان شیران روز و نیایشگران شب اند»

    2- قدرت و تلاش:اصحاب امام زمان (ع) جوان بوده سالخورده در آنان جز اندکی یافت نمی شود. امیر المومنین (ع) فرمودند:

    «اصحاب مهدی جوان بوده سالخورده در میان آن نیست مگر به مقدار سرمه در چشم و نمک در غذا»جوان بودن رمز توانایی و تلاش و بی باکی و جهادگری آنها است. زیرا آنها وظایف  سنگینی بر عهده دارند که جز با قدرت و شجاعت و خستگی ناپذیری انجام نشدنی است . امام صادق (ع) می فرمایند:

    «هر یک از آنان قدرت چهل مرد را داراست. آنها دلهایی استوارتر از پاره های آهن دارند. تا به آنجا که اگر از برابر کوههای آهنین بگذرند آنرا ریشه کن می کنند .
    شمشیرها را غلاف نمی کنند مگر تا آنزمان که خدا خشنود گردد»در روایت دیگری از آن حضرت داریم:  «اگر ماموریت سرکوب شهری را داشته باشند آن را ویران ساخته( در سرعت عمل)همچون عقاب سوار بر اسب می باشند»

    3- ایمان و بصیرت: یاران امام زمان(ع) از ایمانی قوی همراه با علم و بصیرت برخوردار بوده. آنان خدا را به حقیقت معرفت می شناسند و هرگز شبهه ای در مورد خداوند در قلب آنان راه نمی یابد. آنها کسانی هستند که معارف خویش را صرفا از کتاب خدا و روایات معصومین گرفته به هیچ منبع و ماخذ دیگری در کسب علم مراجعه نمی کنند.
    آنان فقیه در دین بوده از علمی ژرف برخوردار می باشند. حضرت صادق (ع) در وصف آنها می فرماید: «مومنینی که خدا مهدی را در میان آنها به پا می دارد افرادی برگزیده و شایسته ی قضاوت وحکومت بوده و فقیه در دین می باشند»

    4- دلبستگی و فرمانبرداری: عشق و علاقه به حضرت مهدی (ع) قلب یاران آن حضرت را فرا گرفته همچون کنیزی در برابر ارباب خویش فرمانبردار آن حضرت بوده تسلیم فرامین او می باشند و در هیچ شرایطی یاری آن حضرت را رها نمی کنند. امام صادق (ع) فرمودند: «یاران مهدی دست های خود را بر زین مرکب امام می کشند تا به آن تبرک جویند»به دور آن حضرت حلقه می زنند و در جنگها جسم و جان خویش را سپر بلای او می کنندوهر آنچه که آن حضرت از آنان بخواهد را انجام می دهند
    از امام ششم حضرت صادق(ع) نقل شده استکسی که می خواهد از یاران مهدی گردد پس باید انتظار ظهور را کشد و به پاکدامنی و اخلاق نیک عمل کند در حالی که منتظر ظهور آن حضرت استو در پایان به دعایی از امام رضا (ع) بسنده می کنیمخدایا مارا از کسانی قرار ده که دینت را توسط آنان یاری می دهی و یاری ولیت را بوسیله ی آنها بزرگ می گردانی و دیگران را در این مقام جایگزین ما مگردان. »

    پس همه با هم بخوانیم:

    اللهم عجل لولیک الفرج



    ::: شنبه 85/9/25::: ساعت 9:40 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1 بازدیدهای دیروز : 1
    کل بازدید :125386

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    یاران امام مهدی (عج) - اللهم عجل لولیک الفرج

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<