سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یوسف زهرا - اللهم عجل لولیک الفرج
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه خدا دوستی را بر خودْ دوستی مقدّم بدارد، در برابر سختی و دشواری مردم، خداوند او را بسنده باشد .بنده ام پیروی ام کن تا تو را مانند خود گردانم . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
یوسف زهرا - اللهم عجل لولیک الفرج
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    یاران امام مهدی (عج)

    یاران خاص امام زمان حضرت مهدی (ع) در ابتدا به تعداد جنگاوران جنگ بدر 313 نفر بوده تدریجا بر تعداد آن ها افزوده می گردد تا آنجا که به 10000 نفر می رسد.
    این افراد از مقامی بس بلند برخوردار هستند که حتی انبیا و اولیای الهی نیز خواستار آن بوده اند که از یاران حضرت بقیه الله به شمار آیند.
    ولی این مقام بلند در پرتوی چه ثفات و کمالاتی نصیب یاران آن حضرت گردیده است؟اندکی از صفات یاران حضرت بقیه الله ارواحنا فداه آنگونه که از روایات بر می آید به قرار زیر است:

    1-  عبادت و پارسایی: یاران حضرت مهدی بندگان واقعی خدای متعال بوده اهل عبادت و تقوا هستند. امام صادق (ع) در توصیف آنان می فرمایند:
    «
    آنان مردانی شب زنده دار هستند که شب را به عبادت گذرانیده به هنگام نماز زمزمه ای چون صدای زنبور عسل دارند.
    ولی از آن جهت که معمولا دو صفت تلاش و شب زنده داری کمتر در یک فرد گرد می آید در روایت دیگری از آن حضرت این گونه آمده است :
    «سجده بر پیشانی آنها اثر گذارده آنان شیران روز و نیایشگران شب اند»

    2- قدرت و تلاش:اصحاب امام زمان (ع) جوان بوده سالخورده در آنان جز اندکی یافت نمی شود. امیر المومنین (ع) فرمودند:

    «اصحاب مهدی جوان بوده سالخورده در میان آن نیست مگر به مقدار سرمه در چشم و نمک در غذا»جوان بودن رمز توانایی و تلاش و بی باکی و جهادگری آنها است. زیرا آنها وظایف  سنگینی بر عهده دارند که جز با قدرت و شجاعت و خستگی ناپذیری انجام نشدنی است . امام صادق (ع) می فرمایند:

    «هر یک از آنان قدرت چهل مرد را داراست. آنها دلهایی استوارتر از پاره های آهن دارند. تا به آنجا که اگر از برابر کوههای آهنین بگذرند آنرا ریشه کن می کنند .
    شمشیرها را غلاف نمی کنند مگر تا آنزمان که خدا خشنود گردد»در روایت دیگری از آن حضرت داریم:  «اگر ماموریت سرکوب شهری را داشته باشند آن را ویران ساخته( در سرعت عمل)همچون عقاب سوار بر اسب می باشند»

    3- ایمان و بصیرت: یاران امام زمان(ع) از ایمانی قوی همراه با علم و بصیرت برخوردار بوده. آنان خدا را به حقیقت معرفت می شناسند و هرگز شبهه ای در مورد خداوند در قلب آنان راه نمی یابد. آنها کسانی هستند که معارف خویش را صرفا از کتاب خدا و روایات معصومین گرفته به هیچ منبع و ماخذ دیگری در کسب علم مراجعه نمی کنند.
    آنان فقیه در دین بوده از علمی ژرف برخوردار می باشند. حضرت صادق (ع) در وصف آنها می فرماید: «مومنینی که خدا مهدی را در میان آنها به پا می دارد افرادی برگزیده و شایسته ی قضاوت وحکومت بوده و فقیه در دین می باشند»

    4- دلبستگی و فرمانبرداری: عشق و علاقه به حضرت مهدی (ع) قلب یاران آن حضرت را فرا گرفته همچون کنیزی در برابر ارباب خویش فرمانبردار آن حضرت بوده تسلیم فرامین او می باشند و در هیچ شرایطی یاری آن حضرت را رها نمی کنند. امام صادق (ع) فرمودند: «یاران مهدی دست های خود را بر زین مرکب امام می کشند تا به آن تبرک جویند»به دور آن حضرت حلقه می زنند و در جنگها جسم و جان خویش را سپر بلای او می کنندوهر آنچه که آن حضرت از آنان بخواهد را انجام می دهند
    از امام ششم حضرت صادق(ع) نقل شده استکسی که می خواهد از یاران مهدی گردد پس باید انتظار ظهور را کشد و به پاکدامنی و اخلاق نیک عمل کند در حالی که منتظر ظهور آن حضرت استو در پایان به دعایی از امام رضا (ع) بسنده می کنیمخدایا مارا از کسانی قرار ده که دینت را توسط آنان یاری می دهی و یاری ولیت را بوسیله ی آنها بزرگ می گردانی و دیگران را در این مقام جایگزین ما مگردان. »

    پس همه با هم بخوانیم:

    اللهم عجل لولیک الفرج



    ::: شنبه 85/9/25::: ساعت 9:40 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    التماس دعا



    ::: چهارشنبه 85/9/22::: ساعت 12:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    ویژگیهاى حکومت امام زمان (عج)


    بعد از آنکه مصلحت الهى اقتضاء کرد امام زمان (علیه السلام) از پرده غیبت بیرون مى آیند، دشمنان و ستمگران در مقابل آنحضرت به صف آرایى مى پردازند و جنگهاى سختى پیش مى آید که به لطف خداوند و همّت پیروان صدیق و وفادارشان آن حضرت در همه وقایع علیرغم تحمّل رنجهاى فراوان به پیروزى نائل مى شوند و حکومت عدل الهى را تأسیس مى نمایند که در توصیف آن، ام السلمه از پیامیر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم)نقل مى کند: که در سایه حکومت حضرت مهدى (علیه السلام) چنان عدالتى در جامعه مستقر مى شود که زنده ها آرزو مى کنند اى کاش مرده ها زنده مى بودند و از آن عدالت بهره مند مى گشتند. و در مورد دیگر ضمن اشاره به این حقیقت که حضرت مهدى (علیه السلام) بر دلهاى مردم حکومت خواهند کرد مى فرمایند: شما را به مهدى، مردى از قریش بشارت مى دهم که ساکنان آسمان و زمین از حکومت و فرمانروایى او خشنودند ... در دوره حکومت آن حضرت زمین برکات خود را به روى مردم مى گشاید، امنیت بر همه جوامع حاکمیت پیدا مى کند، تعلیم و تربیت و علم و دانش پیشرفت فوق العاده اى پیدا مى کند، در روابط اجتماعى صفا و صمیمیّت رواج مى یابد و ... حضرت کوفه را پایتخت حکومت خود بر مى گزینند و حتى امام صادق (علیه السلام) مى فرمایند: مسجد سهله خانه امام (علیه السلام) خواهد بود یعنى حضرت با خانواده اش در آنجا سکونت خواهند داشت. در زمینه مدّت حکومت آن حضرت اقوال متفاوتى در روایات وارد شده است; در برخى از روایات مدت حکومت امام زمان(علیه السلام)هفت سال، در برخى دیگر هشت سال و در بعضى ده و بیست و یا حتى هزار سال ذکر شده است که جمع نمودن بین این روایات گفته اند سالهاى آن زمان با سالهاى رایج در زمان ما فرق خواهد داشت، چنانکه در بعضى از روایات آمده است که حکومت حضرت هفت سال است و هر سال آن به مقدار ده سال از سالهاى شماست. علامه مجلسى در بحارالانوار درباره اختلاف این روایات مى نویسند: برخى روایات بر تمام مدت حکومت دلالت دارد، برخى بر مدت ثبات و استقرار حکومت، بعضى بر طبق سالها و روزهایى است که ما با آن آشنائیم و بعضى احادیث دیگر بر طبق سالها و ماه هاى روزگار حضرت است که طولانى خواهد بود و ... بااین همه آنچه مسلم است دوره حکومت آنحضرت کوتاه نخواهد بود زیرا با توجه به زحمات فراوانى که انبیاء و ائمه(علیها السلام)در طول تاریخ کشیده اند بعید است نتیجه اش ایجاد یک حکومت 7 یا 8 ساله باشد، آنهم با این همه روایات و توصیفاتى که درباره آن حکومت جهانى از آدم تا خاتم نقل شده است; بهرحال مدّت این حکومت به اندازه اى خواهد بود که طعم عدالت به ذائقه بشریت چشانده مى شود و آنان بعد از تحمل قرن ها بى عدالتى و ستم، به یک جامعه جهانى عادلانه دست مى یابند که مسائلى همچون اقتصاد، بهداشت، امنیت، دانش و صنعت، کشاورزى و ... در حدّ بسیار بالایى از سلامت و رشد و ترقى برخوردار خواهد بود.

    (نشریه الکترونیکی روزانه)



    ::: شنبه 85/9/18::: ساعت 10:32 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    غروب دلگیر جمعه این جمعه هم گذشت

    از کراماتش 

    شناسنامه کرامت

    موضوع کرامت: دستور ارجاع به حضرت آیةاللَّه شیخ عبدالکریم حائرى از طریق حضرت حجة علیه‏السلام

    منبع کرامت: دفتر ثبت کرامات و خاطرات مسجد مقدّس جمکران، شماره 241

    زمان کرامت: دوران مرجعیت شیخ عبدالکریم حائرى

    مکان کرامت: شهر مقدّس قم

    تاریخ ثبت کرامت 5/12/77

     

    خاطره مرحوم آیةاللَّه العظمى گلپایگانى رحمةاللَّه:

    من که از ابتدا به همه ائمه اطهار علیهم‏السلام مخصوصا صاحب الزمان علیه‏السلام ارادت خاصى داشتم، در مشکلات و گرفتارى‏ها به آن حضرت متوسل مى‏شدم، حضرت هم عنایت مى‏فرمودند و مشکلاتم برطرف مى‏شد.در همان اوایل طلبگى که در زمان رضاشاه بود، مرحوم آقا روح‏اللَّه اصفهانى رحمةاللَّه از اصفهان به قم آمده بودند، و عده‏اى از علماء و بزرگان ایران را بسیج کرده بود تا بر علیه رضا شاه قیام کنند. ولى مرحوم آیةاللَّه العظمى حائرى رحمةاللَّه این کار را به صلاح حوزه نمى‏دانستند و موافق آن نبودند. لذا عده‏اى مى‏گفتند: باید به دنبال آقا روح اللّه رفت. و عده‏اى هم مى‏گفتند: باید دید نظر حاج شیخ چیست؟ و باید از ایشان تبعیت کرد.این مسأله باعث شده بود که امر بر من مشتبه شود، لذا به حضرت حجّت علیه‏السلام متوسّل شدم که در این اوضاع وظیفه من چیست؟ آیا از شیخ تبعیت کنم؟ یا دنبال آقا روح اللّه اصفهانى بروم؟ و رضایت شما در کدام است؟!ماه مبارک رمضان بود، موقع ظهر در مدرسه فیضیه خوابیده بودم که در عالم خواب دیدم:"در آسمان یک تابلو سبز رنگى، شبیه به نئون، روشن است و با خط سبز بر آن نوشته شده بود:"وَاِذا ظَهَرَ عَلَیْکُمْ البِدَع فَعَلَیْکُمْ بِالشّیِخ عَبْدُ الْکَریم"

    "هنگامى که براى شما مسئله تازه و جدیدى اتفاق افتاد، بر شما باد که به حاج شیخ عبدالکریم رجوع کنید"

    .وقتى از خواب بیدار شدم، فهمیدم که باید به دنبال حاج شیخ عبدالکریم بروم. اتفاقا حاج آقا روح اللّه اصفهانى هم کارى از پیش نبرد و سیاست حاج شیخ در آن مقطع زمانى باعث حفظ حوزه علمیه از شرّ رضاخان شد والاّ رضاخان قصد از بین بردن حوزه را داشت. 

    خوش آن روزى که صوت دلربایت

    بگوش جان رسد هر دم صدایت

    ز هر سو یاورانت با دل شاد

    بیایند و نمایند جان فدایت

     



    ::: شنبه 85/8/27::: ساعت 11:1 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    اذان جمکران شوری به پا کرد             دلم را از غم عالم جدا کرد
    صبا را گشته بودم محرم راز                مرا با رمز غیبت اشنا کرد
    بخوان در دل تمنای فرج را                 بگو شاید نگاهی هم به ما کرد
    چو یعقوب از غم یوسف بنالید            به بوی جامه اش او را شفا کرد
    نباشد گل به بستان در زمستان          گل نرگس به هر باغی وفا کرد
    ببینیم در جهان عدل علی را             اگر امد حکومت را به پا کرد
    اگر ابری بیاید روی خورشید              مشو نومید وباید بس دعا کرد
    خدا یا عمر من را طاقتی بخش           که بینم غیبت کبری رها کرد
                                
    شاعر احسان نصری نژاد از فسا

     



    ::: دوشنبه 85/8/15::: ساعت 2:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

     

     

    قطعه گم شده ای از پر پرواز کم است

    یازده بار شمردیم و لی باز کم است

    این همه آب که جاریست نه اقیانوس است

    عرق شرم زمین است که سرباز کم است

     

     

    پخش زنده تصویر از حرم مطهر امام حسین(ع)

    ------------------------

    پخش زنده تصویر از حرم مطهر امام رضا(ع)



    ::: شنبه 85/8/13::: ساعت 8:27 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0 بازدیدهای دیروز : 2
    کل بازدید :125330

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    یوسف زهرا - اللهم عجل لولیک الفرج

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<